07.04.2016

Przesilenie wiosenne. Czyli jak naładować baterie życiowe

Jeśli wiosna nie cieszy a przygnębia to mówimy w tedy o przesileniu wiosennym, które objawia się przede wszystkim spadkiem sił i energii, przewlekłym zmęczeniem i rozdrażnieniem, przekładającym się na zły nastrój, brak humoru a nawet niechęć do życia. Dodatkowo można odczuwać senność, bóle głowy i problemy z koncentracją. Osoby których dotyczy przesilenie określają ten stan jako krótkotrwałą depresję, formułowaną słowami "nic się nie chce i nic nie cieszy".



Naładować energią baterie życiowe:
Wydaje się że wraz z nowym rokiem a także przyjściem wiosny, napłynie w nas optymizm do działania, zawzięcie do realizacji wyznaczonych  postanowień i zmian, ale często jest odwrotnie bo zamiast motywacji, czujemy spadek sił witalnych i chęci do życia. Towarzyszy też znużenie, intensywniejsze zmęczenie, spadek naszej życiowej wydajności, nasze siły wyczerpują się niemal jak baterie. Pytanie tylko jak je naładować?

Po pierwsze dieta. "Jesteś tym co jesz" a to co jesz i jak się czujesz ma znaczenie. Oczywiście kawa, pobudzi ale po chwili wróci zmęczenie, więc wypijane hektolitrów czarnego napoju, nie jest dobrym rozwiązanie. Pamiętaj że pełnowartościowe śniadanie, to dawka energii na cały dzień. Pij też soki i wodę, jedź więcej owoców i warzyw czyli jednym słowem wprowadź do swojego jadłospisu więcej witamin.

Po drugie aktywność fizyczna, dzięki której rozładujesz napięcie, stres ale też dotlenisz swój organizm i mózg. Jeśli nie masz ochoty np. na bieganie, wystarczy wyjście na świeże powietrze lub długi spacer.


Wymieniając te dwa aspekty (czyli dietę i aktywność fizyczną) mam też namyśli wellness i zdrowy styl życia, przez który podnosząc wydolność organizmu, podnosisz poziom energii i sił. Pamiętaj też o wysypianiu się. Nie chodź zbyt późno spać aby przespać 8 godziny w noc.

Sprawdzone, szybkie i tanie działanie ma prysznic i kąpiel. Jest idealnym domowym sposobem na naładowanie baterii. Świetnie efekty przynosi też wanna z hydromasażem lub jacuzzi, a nawet wyjście na basen. Woda ma działanie terapeutyczne, oddziałuje na ciało ale tez na sferę psychiczną. Jeśli planujesz urlop i nie masz siły spędzać go aktywnie na zwiedzaniu, polecam urlop w Aquaparku.

Polecam też wizytę w Spa albo weekend w Spa (jeśli czas na to pozwala). Pakiety w ośrodkach Spa posiadają szeroki wachlarz zabiegów dla osób przepracowanych, przemęczonych i zestresowanych. Oferują też masaże, zabiegi wodne, rytuały relaksacyjne i odprężające dzięki którym można poczuć się lepiej, zadbać wygląd i zdrowie. Jeśli nie mamy możliwości skorzystania z profesjonalnych usług można stworzyć swoje domowe Spa które również przynosi rewelacyjne efekty.

Wskazane jest też korzystanie z każdego promyka słońca. Właśnie teraz jest go coraz więcej. Świeci intensywniej i jaśniej. Takie naświetlanie jest niemal jak fototerapia. To sprzyja wytwarzaniu endorfin (hormonu szczęścia), poprawiając humor a także wytwarza w naturalny sposób wit. D z korzyścią dla zdrowia.

Przewlekłe długoterminowe zmęczenie może być objawem nie niedoboru żelaza. Oprócz zmęczenia występuje senność, bark sił, zmęczenie, problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, spadek odporności, złe samopoczucie i obniżenie sprawności fizycznej a nawet słabe wypadające włosy oraz łamliwe paznokcie. Najbardziej narażone są kobiety w ciąży i karmiące, osoby uprawiające sport oraz kobiety w okresie menstruacji. W takich przypadkach wystarczyło by uzupełnić niedobór poprzez przyjmowanie doustnie  żelaza, aby poczuć się lepiej.

Istotne jest zweryfikowanie czy dopadło nas przesilenie wiosenne, jeśli jest główną przyczyną osłabienia oraz zmęczenia fizycznego i psychicznego, warto mu się nie dać, podjąć z nim walkę, zmienić swój tryb życia, wypróbować rady które podałam aby naładować energią swoje baterie by cieszyć się życiem.

3 komentarze:

  1. Też mam czasami wahania nastroju, ale w czasie słonecznych dni rzadko. Bardziej zimą i jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również mam wahania nastroju ale jest to spowodowane też chorą tarczycą. Pogoda ma u mnie również wpływ na nastrój...

    OdpowiedzUsuń
  3. Udaj się na zabieg do dobrego salonu kosmetycznego. Dobry wygląd to recepta na dobry humor. Ja wybrałam bardzo profesjonalny salon https://uderm.pl/ i jestem bardzo zadowolona z efektów

    OdpowiedzUsuń