10.04.2016

Kąpiel w kwiatach

W związku z tym że właśnie teraz na wiosnę kwitną kwiaty, polecam kąpiel z dodatkiem kwiatów. Gotowe suszone mieszanki kwiatów do kąpieli można kupić w drogerii, można też samemu ususzyć własną kompozycję pot-pourri, można też użyć kwiatów świeżo zerwanych ze swojego ogródka lub łąki. W tym celu wystarczy dodać około 2-3 garści kwiatów do kąpieli i relaksować się w wannie kwiatową kąpielą jak to czyniła niegdyś sama Kleopatra, z tym że swoje ciało zanurzała w wannie wypełnioną kozim mlekiem i świeżymi płatkami róż -> Kąpiel Kleopatry



09.04.2016

Kocie i psie Spa

Jak grzyby po deszczu powstają Spa dbające o dobry wygląd pupilów domowych czyli kotów i piesków. Zabiegi dobieranie są indywidualnie zależne od rasy, wyglądu i oczekiwań właścicieli zwierząt. 


Oferowane usługi to przede wszystkim:
-trymowanie i strzyżenie futerka
-rozczesywanie sierści
-perfumowanie
-kosmetyka łapek w tym pielęgnacja i obcinanie pazurków
-kosmetyka uszu i oczu
-usuwanie kleszczy
-modelowanie oraz suszenie sierści po kąpieli, które odbywają się z użyciem specjalnych preparatów dla zwierząt.

W trosce atmosferę i satysfakcję, salony gwarantują miłą i profesjonalną obsługę (nie dopuszczalne jest usypianie czworonoga do zabiegów) a także zapewniają najnowsze urządzenia oraz renomowane kosmetyki do pielęgnacji, stawiając na nacisk na warunki sanitarne stanowiska i przyrządów które są starannie dezynfekowane.

Jak widać nie tylko my ludzie korzystamy z usług Spa, czworonogi również potrzebują zabiegów pielęgnacyjnych zarówno te wystawowe jak i nie wystawowe przyjaciele domowe. Popyt na tego rodzaju usługi jest naprawdę duży, bo chyba każdy lubi mieć obok siebie zadbanego czystego zwierzaka.



07.04.2016

Przesilenie wiosenne. Czyli jak naładować baterie życiowe

Jeśli wiosna nie cieszy a przygnębia to mówimy w tedy o przesileniu wiosennym, które objawia się przede wszystkim spadkiem sił i energii, przewlekłym zmęczeniem i rozdrażnieniem, przekładającym się na zły nastrój, brak humoru a nawet niechęć do życia. Dodatkowo można odczuwać senność, bóle głowy i problemy z koncentracją. Osoby których dotyczy przesilenie określają ten stan jako krótkotrwałą depresję, formułowaną słowami "nic się nie chce i nic nie cieszy".



Naładować energią baterie życiowe:
Wydaje się że wraz z nowym rokiem a także przyjściem wiosny, napłynie w nas optymizm do działania, zawzięcie do realizacji wyznaczonych  postanowień i zmian, ale często jest odwrotnie bo zamiast motywacji, czujemy spadek sił witalnych i chęci do życia. Towarzyszy też znużenie, intensywniejsze zmęczenie, spadek naszej życiowej wydajności, nasze siły wyczerpują się niemal jak baterie. Pytanie tylko jak je naładować?

Po pierwsze dieta. "Jesteś tym co jesz" a to co jesz i jak się czujesz ma znaczenie. Oczywiście kawa, pobudzi ale po chwili wróci zmęczenie, więc wypijane hektolitrów czarnego napoju, nie jest dobrym rozwiązanie. Pamiętaj że pełnowartościowe śniadanie, to dawka energii na cały dzień. Pij też soki i wodę, jedź więcej owoców i warzyw czyli jednym słowem wprowadź do swojego jadłospisu więcej witamin.

Po drugie aktywność fizyczna, dzięki której rozładujesz napięcie, stres ale też dotlenisz swój organizm i mózg. Jeśli nie masz ochoty np. na bieganie, wystarczy wyjście na świeże powietrze lub długi spacer.


Wymieniając te dwa aspekty (czyli dietę i aktywność fizyczną) mam też namyśli wellness i zdrowy styl życia, przez który podnosząc wydolność organizmu, podnosisz poziom energii i sił. Pamiętaj też o wysypianiu się. Nie chodź zbyt późno spać aby przespać 8 godziny w noc.

Sprawdzone, szybkie i tanie działanie ma prysznic i kąpiel. Jest idealnym domowym sposobem na naładowanie baterii. Świetnie efekty przynosi też wanna z hydromasażem lub jacuzzi, a nawet wyjście na basen. Woda ma działanie terapeutyczne, oddziałuje na ciało ale tez na sferę psychiczną. Jeśli planujesz urlop i nie masz siły spędzać go aktywnie na zwiedzaniu, polecam urlop w Aquaparku.

Polecam też wizytę w Spa albo weekend w Spa (jeśli czas na to pozwala). Pakiety w ośrodkach Spa posiadają szeroki wachlarz zabiegów dla osób przepracowanych, przemęczonych i zestresowanych. Oferują też masaże, zabiegi wodne, rytuały relaksacyjne i odprężające dzięki którym można poczuć się lepiej, zadbać wygląd i zdrowie. Jeśli nie mamy możliwości skorzystania z profesjonalnych usług można stworzyć swoje domowe Spa które również przynosi rewelacyjne efekty.

Wskazane jest też korzystanie z każdego promyka słońca. Właśnie teraz jest go coraz więcej. Świeci intensywniej i jaśniej. Takie naświetlanie jest niemal jak fototerapia. To sprzyja wytwarzaniu endorfin (hormonu szczęścia), poprawiając humor a także wytwarza w naturalny sposób wit. D z korzyścią dla zdrowia.

Przewlekłe długoterminowe zmęczenie może być objawem nie niedoboru żelaza. Oprócz zmęczenia występuje senność, bark sił, zmęczenie, problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, spadek odporności, złe samopoczucie i obniżenie sprawności fizycznej a nawet słabe wypadające włosy oraz łamliwe paznokcie. Najbardziej narażone są kobiety w ciąży i karmiące, osoby uprawiające sport oraz kobiety w okresie menstruacji. W takich przypadkach wystarczyło by uzupełnić niedobór poprzez przyjmowanie doustnie  żelaza, aby poczuć się lepiej.

Istotne jest zweryfikowanie czy dopadło nas przesilenie wiosenne, jeśli jest główną przyczyną osłabienia oraz zmęczenia fizycznego i psychicznego, warto mu się nie dać, podjąć z nim walkę, zmienić swój tryb życia, wypróbować rady które podałam aby naładować energią swoje baterie by cieszyć się życiem.

05.04.2016

Jaki olejek wybrać do twarzy i jak stosować

Olejki naturalne to prawdziwe dobrodziejstwo dla włosów paznokci ciała ale też twarzy. Są zrobione metoda na zimno, nie zawierają konserwantów, barwników ani innych sztucznych dodatków, czyli 100% pochodzące z natury, samo zdrowie! Wyznacznikiem wyboru olejku do twarzy jest typ skóry lub problem z którym się zmagamy, to decyduje o rodzaju olejków których powinno się używać. Rodzaje olejków: schnące, półschnące i nieschnące.



Olejki schnące
Mają lekką, mało tłustą, wodnistą konsystencję, szybko się wchłaniają. Po aplikacji skóra nie pozostaje tłusta. Idealne do skóry tłustej i problematycznej. Olejki suche to olejki z: z pestek winogron, z kiełków pszenicy, ogórecznika, rokitnikowy, z wiesiołka, z dzikiej róży, czarnuszki, lniany, konopny.

Olejki półschnące 

Są nieco tłuste ale mają również lekką konsystencję. Po aplikacji skóra jest nawilżona ale nie pozostaje z byt tłusta. Olejek dobrze się wchłania. Idealne do cery normalnej i mieszanej. Olejki półsuche to olejki z: arganowy, z pestek moreli, z nasion bawełny, słonecznikowy, ze słodkich migdałów, krokosza, sezamowy.

Olejki nieschnące Mają ciężka gęstą konsystencję. Są bardzo tłuste. Długo się wchłaniają, intensywnie natłuszczają i nawilżają, dlatego poleca się je do cery suchej i dojrzałej. Idealne jako kosmetyk do demakijażu (o tym pisałam tutaj). Mogą zapychać pory. Olejki nieschnące to olejki z: awokado, pestek dyni, orzechów laskowych, makadamia, pestek dyni, rycynowy, oliwy z oliwek, kokosowy

Przykładowe, polecane olejki ze względu na typ cery:

  • ZMARSZCZKI arganowy, różany, z pestek malin, z czarnuszki
  • TŁUSTA z wiesiołka, jaśminowy, lotosowy, pachnotki, lniany
  • MIESZANA z wiesiołka, z dzikiej róży, pachnotki
  • SUCHA z weisiołka, oliwa z oliwek, kokosowy, arganowy
  • WRAŻLIWA z wiesiołka, z jojoba, tamanu
  • TRĄDZIK jojoba, pachnotki, lniany, czarnuszki, odradza się stosowania olejku kokosowy i z pszenicy,
  • BLIZNY (np. po trądziku)z dzikiej róży, tamanu
  • PRZEBARWIENIA rycynowy, cytrynowy

Przed pierwszym stosowaniem olejku należy sprawdzić czy nie uczula. W tym celu należy wykonać test skórny który polega na rozsmarowaniu niewielkiej ilości olejku ok. kropli, w miejscu gdzie jest cienka skóra np. w zgięciu łokcia. Po 24 godzinach obserwujemy czy olejek wywołał niepokojące objawy np. świąt, zaczerwienie, wysypkę. Jeśli żadne objawy nie występują oznacza to że składnik nie wywołuje reakcji alergicznej.

Jak i kiedy stosować olejki do twarzy:
Z racji że olejki mniej lub bardziej natłuszczają skórę zaleca się ich stosowanie przede wszystkim na noc na oczyszczoną cerę, po stosowaniu kosmetyków do pielęgnacji (np. żelu do mycia) przy uczuciu przesuszenia i napięcia skóry, po demakijażu jak i przed makijażem jako baza (np, olej z nasion malin) która dodatkowo jest filtrem przeciwsłonecznym, wskazane po opalaniu. Nadmiar tłustego olejku należy delikatnie wetrzeć w chusteczkę. Aplikację należy rozpocząć od nałożenia kilku kropli na opuszki palców, które okrężnymi ruchami wmasują olejek w skórę.

Jak przechowywać olejek:
-w temperaturze pokojowej
-w miejscu z dala od źródła ciepła i słońca

03.04.2016

Masaż wężami

Wiosna budzi do życia nie tylko kwiaty, trawę, drzewa ale też zwierzęta owady i gady w tym węże. Dlatego nasunął mi się masaż jadowitymi egzotycznymi wężami, który jest zaliczany do jednych z najdziwniejszych i ekscytujących z dreszczykiem emocji, zabiegów Spa.


Pomysłodawcą takiego zabiegu było Izraelskie Spa. Do masażu używa się kilka węży różnej długości i wielkości, co wpływa na ruch i siłę nacisku na mięśnie klienta. Oczywiści zabieg jest wykonywany pod okiem terapeuty. Masaż niweluje bóle migrenowe i mięśniowe.

Masaż w towarzystwie węży zaliczany do rodzaju masaży relaksacyjnych. Cielesna styczność i odczucie na sobie pełzających gadów, myślę że nie tyle relaksuje ale przynosi niezwykłe wrażenia i nietypowe doznania mając na uwadze że są to jadowite stworzenia. Osoby wykonujące masaże wężami zapewniają że jest to w 100% bezpieczny zabieg, gdyż węże są pozbawione jadu.

Powiem szczerze sama nie skusiła by się na taki masaż z racji że panicznie boję się węży. Mój lęk przybiera miano ofidiofofii, często śnią mi się one i są to okropne koszmary, strach i stres z obawy spotkania się z nimi towarzyszy mi przeważnie kiedy jestem na spacerze w lesie i nad jeziorem. Sklepy zoologiczne omijam z daleka, a jeśli przechodzę obok, dostaję gęsiej skórki. Taki masaż wężami przy leczeniu fobii, może okazać się uzupełniającą psychologiczną terapią, mające na celu przezwyciężenie strachu przez wężami.

Alternatywą dla zabiegu z wężami jest leczniczy bezpieczny masaż uciskowy z użyciem urządzenia nazywanego Boa (gdyż z ciska on ciało jak wąż dusiciel Boa), wykonywany w salonach spa, sanatoriach i ośrodkach rehabilitacyjnych. Ale o tym już niedługo w innym temacie :)

02.04.2016

KWIECIEŃ to dobry miesiąc na.. spędzanie czasu na świeżym powietrzu

Jest kwiecień. Dni stają się coraz dłuższe, coraz cieplejsze i jaśniejsze dlatego mamy więcej możliwości na spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu, zarówno po pracy jak i w weekend.

Warto właśnie teraz w te cieplejsze dni wiosny budzącej zieleń do życia, nie tylko rozpocząć porządki w ogrodzie ale też pójść na długi spacer zarówno samemu jak i z przyjaciółmi czy rodziną, wypić poranną kawę lub popołudniową herbatę na balkonie, pojechać rowerem na zakupy. Wybrać się do parku lub lasu by wsłuchać się w śpiew ptaków, poszukać pierwszych śladów wiosny, pospacerować, odetchnąć od swoich czterech kątów, od życia codziennego w tym obowiązków czy pracy, naładować swoje baterie energią, wyciszyć się i zrelaksować na "łonie natury" a nawet przytulić się do drzewa :)

Jeśli odkładaliście aktywności fizyczną w celu stracenia zbędnych kilogramów po zimie, czekając na cieplejsze dni, to kwiecień jest idealną porą na rozpoczęcie sezonu na bieganie, walking, rolki, jogę na świeżym powietrzu. Bo do lata zostało już niecałe 3 miesiące!

A jeśli nadal nie wymieniłam wystarczająco wiele powodów do ruszenia tyła z domu, to może przekonają korzyści ze spędzani wolnego czasu na świeżym powietrzu:
-sprzyja krążeniu, pracy serca, wentylacji płuc, funkcjonowanie mózgu
-dotlenia organizm, dzięki temu mamy więcej sił, energii, witalności, poprawia samopoczucie, relaksuje, polepszenia koncentrację i pamięć
-wpływa na jakość snu
-zwiększa odporność organizmu i hartuje co przyczynia się do mniejszej zachorowalności np. na grypę lub przeziębienie
-zmniejsza stres i napięcie nerwowe a także zmniejszy związane z tym przyczyny bólu głowy, napięcie mięśni czy rozdrażnienie

Jeśli chcesz poprawić swoją kondycją fizyczną, schudnąć polecam aktywność i ruch na zewnątrz. Kiedy boli Cię głowa  z nieznanych przyczyn wyjdź na spacer, kiedy czujesz zmęczeniem senność a także spadek sił, koncentracja lub pamięć odmawia posłuszeństwa oraz kiedy czujesz przygnębienie a nawet dopada Cię depresja wyjdź na świeże powietrze.

W kwietniu jak i w inne miesiące powinno się spędzać przynajmniej godzinę dziennie na świeży powietrzu, ale kiedy czuje się wiosnę i naocznie widać jej rozkwit odczuwa się więcej chęci do życia i do wyjście z domu. Dlatego zachęcam do wyjścia chociażby na spacer już teraz i życzę udanej słonecznej pogody przez cały kwiecień.