01.03.2016

MARZEC to dobry miesiąc na: podniesieniu odporności by nie dać się przeziębieniu lub grypie

Jest marzec a według powiedzenia w marcu jak w garncu, pogoda zmienna jest, niby czuć już wiosną ale wraz z początkiem miesiąca znaków nadchodzącej wiosny  nie widać (kalendarzowa wiosna zaczyna się 21 marca).

Dni jednak stają się coraz dłuższe, częściej opady są deszczowe niż śnieżne a temperatura ma prawo na przymrozki chodź są dni kiedy słońce świeci wyjątkowo jasno i intensywnie zwiastując nadchodzące ocieplenie budząc tym samym do życia kwiaty, drzewa i owady. My sami święcie przekonani że skoro coraz dalej jesteśmy od zimy  a bliżej nam do wiosny to zrzucamy ocieplane buty, chowamy do szafy czapkę i szalik a kurtkę wymieniamy zdecydowanie na cieńszą. 

Niestety marzec to pora najwyższej zachorowalności na przeziębieni i grypę. I nie jest to kwestia samej wymiany garderoby z zimowej na letnią, chodź nie należy dać się zwieść ociepleniu i w dalszym ciągu należy ubierać się ciepło.


Marzec to dobry miesiąc na podniesienie odporności organizmu aby mógł bronić się bez bombardowaniem licznych wirusów nie dopuszczając tym samym do przeziębienia i grypy. Bez wątpienia chorują częściej osoby które mają osłabiony układ odpornościowy, więc zapewne w marcu przeziębienie lub grypa ich nie ominie.

W sezonie wysokiej zachorowalności nie da się uniknąć narażenia na wirusy, bo jak wiadomo najczęściej zaraża się zdrowy od nosiciela choroby i nie musi być to osoba nam bliska ale też przypadkowo spotkana np.na zakupach, w autobusie, pracy itd. Kwestia tego czy zachorujemy, jest uwarunkowana od naszego organizmu i jej zdolności obrony. Jeśli  mamy styczność z osobą chorą należy pamiętać o starannej częstej higienie rąk. Mając na uwadze że wirusy łatwo się rozprzestrzeniają, znajdują się na przedmiotach codziennego użytku w domu ale też w miejscach publicznych, np. klamkach. Ważne jest wietrzenie pomieszczeń w domu oraz pościeli.

Wpływ na odporność ma przede wszystkim to co jemy i czy jesteśmy aktywni fizycznie. Bogata dieta w owoce i warzywa jest źródłem witamin które podwyższają odporność. Ponadto powinno się wprowadzić do jadłospisu jogurt żywymi z kulturami bakterii, czosnek i zioła. Sport to zdrowie dlatego sportowy i osoby aktywne fizycznie rzadziej chorują a nawet jeśli zachorują, szybciej wracają do zdrowia.

Na odporność organizmu ma też wpływ:
-kawa, alkohol, papierosy
-stres, ilość snu oraz wypoczynek (zmęczenie obniża odporność)
-zgrzanie się lub zmarznięcie przy wietrznej pogodzie na zewnątrz
-przebywanie wysoka temperatura w domu
-przebywanie w pomieszczeniach z klimatyzacją oraz w przeciągach
-hartownie organizmu np. przez zimne kąpiel

Zabiegi które podnoszą odporność:
-sauna
-seansy w kriokomorze
-akupunktura
-ciepłe kąpiele z solą tkz. solanki
-hartujący zimny krótki prysznic

1 komentarz:

  1. Mi wystarczy odrobina mrozu i od razu zatoki zapchane :(
    www.blackarrotmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń