24.01.2016

7. WYZWANIE: Piękiejsza dzięki diecie - co jeść dla poprawy urody

Pomimo systematycznej pielęgnacji i stosowania przeróżnych kosmetyków w ciąż wiele kobiet (mężczyzn też) boryka się z problemami skóry, słabymi włosami i paznokciami. Przyczyna często jest zależna od naszego stanu zdrowia i trybu życia.  Zanieczyszczenie środowiska, stres, alkohol, palenie papierosów, kawa, niedobór snu, brak aktywności fizycznej i przede wszystkim dieta bogata w cukry i tłuszcze, powoduje osłabienie organizmu, obniżenie zawartości minerałów a także witamin które wpływają na nasze samopoczucie i zdrowie, ale też na kondycję, wygląd oraz stan skóry paznokci  włosów.

"Jeśli nie dostarczysz skórze składników odżywczych, których potrzebuje, nie będzie wyglądać dobrze, nawet jeśli poświęcisz jej mnóstwo starań" (dr Danuta Nowicka, dermatolog, autorka  podręcznika kosmetologii). Pamiętaj "jesteś tym co jesz", więc dobry wygląd zależny jest nie tylko od stosowanych kosmetyków ale też produktów które spożywasz.


DIETA DLA URODY DR NICCOLAS PERRICONE: zaleca jeść regularne posiłki o ostałych porach w ilości:
-2-3 porcji dziennie probiotycznych (maślanka, kefir, jogurt, serek) lub prebiotyczne (płatki owsiane)
-5 porcji owoców (banany, owoce dzikiej róży, czarna porzeczka, papryka, truskawki, owoce leśne, cytrusy) i warzyw (karczochy, cebula, marchew, szparagi, groszek cukrowy, por, fasolka szparagowa, kalarepka, kukurydza, sałata, szczaw, szpinak)
-1 porcje ryb i drobiu  (łosoś, makrela, śledź, owoce morza, mięso: indyka, kurczaka, królika)
-1-2 porcje orzechów oraz ziaren
-8-10 szklanek dziennie wody mineralnej (pierwszą szklankę ciepłej wody z cytryną należy pić rano na czczo)
-można spożywać też soję i jajka
Ważna jest ilość. Należy jeść porządne śniadanie, sycący lunchu, obiad potraktować jak popołudniową przegryzkę, a kolację jako wieczorną przekąskę. Dieta ta wskazuje poprawę kondycji włosów, paznokci i skóry a także spadek wagi.
CYKL ZAWIERAŁ 10 WYZWAŃ KAŻDE PUBLIKOWANE OSOBNO, tematy:
pierwszy: codzienne malowanie
drugi: o demakijażu kilka słów najważniejszych w skrócie
trzeci: układanie i pielęgnacja włosów czyli okiełznać bałagan na głowie
czwarty: paznokcie i dłonie naszą wizytówką
piąty: walka z cellulitem-wróg nr 1 kobiety
szósty: kąpiel i prysznic-terapia wodą we własnej łazience
siódmy: piękniejsza dzięki diecie-czyli co jeść dla urody
ósmy: wellness zdrowym sposobem życia
dziewiąty: w zgodzie ze swoim wyglądem czyli akceptacja siebie taką jaka jestem
dziesiąty: zdrowie jest najważniejsze-badam się!

itamina B3 (niacyna, witamina PP) zapewnia dobrą kondycję włosów, poprawia ukrwienie skóry i jej ładny koloryt.
Gdzie ją znajdziesz?
W drobiu (wątróbka), chudym mięsie, rybach (świeży węgorz!), koprze włoskim, warzywach strączkowych, drożdżach, orzechach, migdałach, mleku, pełnym ziarnie, grzybach.
Witamina B5 (kwas pantotenowy) przyśpiesza porost włosów i regenerację komórek skóry.
Gdzie ją znajdziesz?
W wątróbce, rybach (pstrąg, śledź, makrela), borowikach, arbuzach, brokułach, udkach kurczaka, endywii, otrębach pszennych, pestkach słonecznika, serach pleśniowych, jajkach.
Witamina B6 (pirydoksyna) reguluje pracę gruczołów łojowych i zapobiega wypadaniu włosów.
Gdzie ją znajdziesz?
W bananach, awokado, kapuście, kalafiorze, groszku, fasoli, ziemniakach, ziarnach zbóż i orzechach, drobiu (wątróbka), rybach (świeży łosoś i tuńczyk, sardynki) oraz odtłuszczonym mleku.
Witamina B9 (kwas foliowy) regeneruje komórki skóry i chroni ją przed wpływem czynników zewnętrznych.
Gdzie ją znajdziesz?
W zielonych warzywach (fasolka szparagowa, kapusta, szparagi, sałata, brukselka, brokuły, szpinak), bananach, wątróbce (kurzej i cielęcej), jajkach (w żółtku), ziarnach zbóż, tuńczyku, serze emmentaler i cammember.


http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/odchudzajace/skora-wlosy-i-paznokcie-wplyw-diety-na-nasza-urode_37066.html
itamina B3 (niacyna, witamina PP) zapewnia dobrą kondycję włosów, poprawia ukrwienie skóry i jej ładny koloryt.
Gdzie ją znajdziesz?
W drobiu (wątróbka), chudym mięsie, rybach (świeży węgorz!), koprze włoskim, warzywach strączkowych, drożdżach, orzechach, migdałach, mleku, pełnym ziarnie, grzybach.
Witamina B5 (kwas pantotenowy) przyśpiesza porost włosów i regenerację komórek skóry.
Gdzie ją znajdziesz?
W wątróbce, rybach (pstrąg, śledź, makrela), borowikach, arbuzach, brokułach, udkach kurczaka, endywii, otrębach pszennych, pestkach słonecznika, serach pleśniowych, jajkach.
Witamina B6 (pirydoksyna) reguluje pracę gruczołów łojowych i zapobiega wypadaniu włosów.
Gdzie ją znajdziesz?
W bananach, awokado, kapuście, kalafiorze, groszku, fasoli, ziemniakach, ziarnach zbóż i orzechach, drobiu (wątróbka), rybach (świeży łosoś i tuńczyk, sardynki) oraz odtłuszczonym mleku.
Witamina B9 (kwas foliowy) regeneruje komórki skóry i chroni ją przed wpływem czynników zewnętrznych.
Gdzie ją znajdziesz?
W zielonych warzywach (fasolka szparagowa, kapusta, szparagi, sałata, brukselka, brokuły, szpinak), bananach, wątróbce (kurzej i cielęcej), jajkach (w żółtku), ziarnach zbóż, tuńczyku, serze emmentaler i cammember.


http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/odchudzajace/skora-wlosy-i-paznokcie-wplyw-diety-na-nasza-urode_37066.html

1 komentarz:

  1. Staram się jeść jak najzdrowiej choć czasem się nie udaje, bo nie mam czasu jeść zdrowo ale próbuję jak tylko się da. Dieta jest najważniejsza, jeśli jest niezdrowa i uboga w witaminy to na nic nie pomogą nawet najdroższe kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń